1- روغن زیتون: چهار دهه پیش نتیجه مطالعات محققان 7 كشور به این نتیجه دست یافت كه چربی های اشباع نشده تك ظرفیتی در زیتون به طور بارزی باعث كاهش سرعت ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان می شود. اكنون ما میدانیم كه روغن زیتون دارای پلی فنول ها و آنتی اكسیدانهای قوی می باشد كه مانع ابتلا به بیماریهای مرتبط با سن فرد می شود.

2- ماست: در دهه 1970 شایع شد كه تعداد افراد بالای صد سال در كشور جورجیا بیشتر از سایر كشورها است و گزارشات آن زمان اعلام كرد كه علت این امر یعنی طول عمر زیاد خوردن ماست است. غذایی كه در تمام رژیم های غذایی مردم جورجیا وجود دارد. در حالیكه به طور مستقیم قدرت معجزه آسای ماست هنوز ثابت نشده بود. ماست منبع غنی از كلسیم است كه مانع ابتلا به استئو پروسیز می شود و كمك موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بیماریهای گوارشی مرتبط با سن را كاهش می دهد.


3- ماهی: سی سال پیش محققان شروع به مطالعه در مورد علت عدم ابتلای بومیان آلاسكا به بیماریهای قلبی كردند. اكنون دانشمندان می دانند كه علت این امر مصرف فوق العاده زیاد ماهی توسط آنها بوده است. ماهی منبع فراوان از روغن امگا 3 است كه مانع رسوب كلسترول در شریان ها و آریتمی قلبی می گردد.

4- شكلات: در بین مردم كنا از جزیره سان بلاس، دور از سواحل پاناما، سرعت ابتلا به بیماریهای قلبی 9 برابر كمتر از مردم خود پاناما می باشد. و اما دلیل؟! مردم كنا نوعی نوشیدنی كه سرشار از كاكائو می باشد به مقدار زیاد مصرف می كنند. كاكائو منبعی غنی از فلانوول ها می باشد كه سلامت عملكرد رگ های خونی را حفظ می كند و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون، دیابت نوع دو، بیماریهای كلیوی و دیوانگی را كاهش میدهد.

5- آجیل: مطالعات نشان میدهد كه افرادی كه آجیل می خورند به طور متوسط 2/5 سال بیشتر عمر می كنند. آجیل منبع غنی از روغن های اشباع نشده است و بنابر این خاصیتی شبیه روغن زیتون دارند. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و فیتوشیمیایی ها مثل آنتی اكسیدان ها می باشد.

6- توت سیاه: در یك مطالعه برجسته كه در سال 1999 به چاپ رسید محققان تاثیر مصرف توت را در افزایش طول عمر موشهای آزمایشگاهی نشان دادند. كه این تاثیر در مورد انسان نیز صدق می كند. تركیبات موجود در توت التهاب و آسیب های احتراقی را تسكین می دهد همچنین مانع كاهش حافظه و عملكرد مغزی می شود.